O mnie

Moje zdjęcie
Mama 2 dzieciaczków, szczęśliwie zakochana, uwielbiająca rękodzieło (jakiekolwiek), jogę i czytanie książek. Swoją pasją do scrapbookingu pragnę dzielić się tutaj i na FB jako Handmade by Marzka30

piątek, 15 marca 2019

Domki z masy solnej

Ze względu na wyzwanie w Klubie Twórczych Mam - wyzwanie zrobione z mamą "Dom" - postanowiłam razem z moim 4 letnim Kubą i 6 letnią Hanią, że spróbujemy coś stworzyć w tym temacie. Proponowałam domki z papieru/kartonu, plasteliny i masy solnej. Wybrali to ostatnie, może dlatego, że jeszcze nigdy nie robiliśmy nic z masy solnej. Przepisów w internecie jest mnóstwo. My eksperymentowaliśmy ze szklanką soli, szklanką mąki pszennej i z wodą. Masa wyszła za gęsta, nie chciała odkleić się Hani od rąk (bo ona ją wyrabiała), ale dosypaliśmy troche mąki i wyszło chyba ok. 
Dwa domki są moje, reszta Hani. Kuba rozwałkowywał nam ciasto,
 a potem malował domki farbą
Kilka zdjęć z naszej pracy :











Każdy domek ma dziurkę na sznureczek, ale jeszcze nie mamy pomysłu, gdzie zawisną, więc na zdjęciu jeszcze sznureczków nie mają. Osobiście baaardzo mi się podobają. 
Dzieciom, ich tacie i cioci też. A ...dziadkowi również :)
Domki malowaliśmy farbami akrylowaymi, a gdy wyschły na niektóre nałożyliśmy brokat i przeźroczysty...lakier do paznokci, żeby trochę błyszczały ;) Potem pomogłam dzieciom przyklejać, za pomocą kleju na gorąco, firaneczki i resztę dekoracji. 
Mam nadzieję, że Wam również podoba się nasza wspólna praca :)



10 komentarzy:

  1. Fantastyczne domki zrobiliście.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspinały pomysł! Fantastyczna współpraca i doskonałe efekty.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne domki Wam wyszły! Uwielbiam takie kolorowe twory! Dzięki za wspólna zabawę w wyzwaniu w Klubie Twórczych Mam. Polecam Wam też zimną porcelanę-REWELACYJNA masa, która jest zdecydowanie trwalsza od masy solnej, przepis na nią znajdziesz u nas na blogu w tym poście np. http://klub-tworczych-mam.blogspot.com/2017/11/tutorial-czyli-krok-po-kroku-jak-zrobic_20.html

    OdpowiedzUsuń
  4. O, dziękuję i na pewno spróbujemy tej zimnej porcelany, Hani marzy się syrenka morska, a Kubie traktor ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne i takie kolorowe! sama radość:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama radość ;) ja też lubię na nie patrzeć, takie kolorowe :) i błyszczące :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne są Wasze domki, takie kolorowe i radosne 🙂

    OdpowiedzUsuń