O mnie

Moje zdjęcie
Mama 2 dzieciaczków, szczęśliwie zakochana, uwielbiająca rękodzieło (jakiekolwiek), jogę i czytanie książek. Swoją pasją do scrapbookingu pragnę dzielić się tutaj i na FB jako Handmade by Marzka30

sobota, 7 grudnia 2013

Kurs na kalendarz adwetnowy - choinka

Poniżej przedstawię krok po kroku, jak wykonać kalendarz adwentowy w kształcie choinki. Taki jaki ukazał się wczoraj na moim blogu. 

Wymiary będę podawać w inch'ach, tak mi łatwiej było liczyć. 
Niemal na każdej linijce jest podana miara w cm i inch'ach!!!
Potrzebne nam będą:
- sztywny karton wym. ok. 75x50cm (30x20 inch) - gruby na tyle aby tworzył sztywną konstrukcję, ale żeby był dosyć giętki, miękki przy zaginaniu zakładek
- gruby kolorowy papier 270gsm (g/m²), ok. 13 kartek A4 (z jednej kartki A4 wyjdą tylko 2 pudełka/szufladki, a musimy skleić 25 takich pudełeczek o wym. 2x2inch)
- papier do scrapbookingu w świąteczne wzory do oklejenia choinki z dwóch stron, ale może to być zwykły zielony papier, a pudełeczka/szufladki możemy ozdobić na swój sposób innymi kolorowymi papierami
- pasy papieru jednego lub kilku odcieni zieleni do oklejenia półeczek 
-linijka, ekierka

- nożyczki, nóż do bigowania i nożyk do cięcia

- dobry klej (np. Magik), taśma dwustronna

-ozdoba na czubek choinki wg uznania i wyobraźni

- cyferki na szufladki (25)

 Na początku możemy przygotować pudełeczka/szufladki. Ma ich być 25. Każdy bok ma wym. 2x2inch. Z boku każdego znajduje się zakładka, którą skleimy boki pudełka.
Kolory dobieramy wg uznania, mogą się powtarzać, jak w moim przypadku.
Na koniec na każdy wycięty szablonik pudełka nakleiłam kolorowy papier i wycięłam otworek dziurkaczem wycinającym koła tej wielkości. Tak ozdobiona ma być tylko 1 ścianka pudełeczka.

  





Sklejamy boki pudełek...





Tak wyglądają wszystkie:





Następnie z kartonu wycinamy poniższy szablon (stelaż) choinki. Wymiary podane są w inch'ach. Przepraszam za niedoskonałość, ale przyznam, że nie potrafię rysować takich szablonów np. w Wordzie.


Następnie wycinamy poniższe szablony półek, między które wsadzimy nasze pudełeczka/szufladki (wym. inch!). UWAGA! zróbcie od razu ciut dłuższe zakładki!





Oklejamy półeczki zielonym papierem, może być jednolity (ja stosowałam 2 kolory na przemian):





Następne będą podpórki pod powyższe półki. Każda wycięta jest z grubego kartonu, a oklejona zielonym papierem, w moim przypadku podpórki były ciemnozielone). Potrzebujemy 14 podpórek! UWAGA! róbcie ciut dłuższe zakładki!





Szablon choinki okleiłam na razie tylko z jednej strony ozdobnym zielonym papierem, a następnie ostrym nożykiem wycięłam podłużne otwory na zakładki półeczek. Otwory co 2inch'e:



Kolejny etap to sklejenie poniższego stelaża choinki. Nasze kroki po kolei:
1) za pomocą nożyka  na końcu każdej półeczki wycięłam otwory na podpórki (6 środkowych półek miało 4 otwory: na dolną i górą półeczkę; pierwsza i ostatnia półka miały tylko 2 otwory). Nie będę podawać wymiarów, bo sama robiłam to bez linijki. Po prostu użyjcie szufladek i umieśćcie je między półkami blisko siebie tak, aby z każdej strony do końca półki został krótki odcinek. Spójrzcie na poniższe zdjęcie, tak ma to wyglądać:


2) Podpórki przytwierdziłam do półek za pomocą ich zakładek, każdą zakładkę przykleiłam taśmą dwustronną (może być Magik), a i tak na koniec zakryłam wszystkie zakładki odpowiednio zielonym papierem, aby nie było ich widać. Sami do tego dojdziecie.
3) Gdy półki mają już podpórki nasz szkielet jest gotowy (chwiejny, ale się nie martwicie, to jeszcze nie koniec ;). Teraz od razu przytwierdzamy go do przygotowanej choinki (tym razem za pomocą zakładek z półeczek), która jest tu naszym stelażem. 
Zakładki półek również przyklejamy z drugiej strony choinki taśmą dwustronną i na koniec zaklejamy tył choinki ozdobnym papierem. Efekt:


Na każdą szufladkę nakleiłam odpowiednią cyferkę (zamiast 6 wystarczył sam Mikołaj ;)




Szpic choinki ozdobiłam stemplem bombki z życzeniami wesołych świąt, możecie zrobić gwiazdę... co tam chcecie.

I gotowe:



UWAGI:
1) Ja zrobiłam 8 szablonów półek, każda z zakładką do stelaża choinki. A potem miałam problem żeby ostatni szablon przytwierdzić do choinki, bo przecież znajdywał się on na samym dole, gdy choinka się już kończy! Musiałam przytwierdzić go od dołu za pomocą długiego kawałka sztywnego papieru. Spajał on dolną półkę ze stelażem choinki. A można było inaczej:
-zamiast 8 półki wystarczyło przedłużyć podstawę choinki o 2inch'e i półka byłaby gotowa!!! Rozumiecie?
2) Ponownie zwracam uwagę na zakładki! Powinny być ciut dłuższe (ciut oznacza co najmniej 1cm). Po ich zagięciu i przyklejeniu do odpowiedniego miejsca i tak na koniec zakrywałam je kolorowym papierem (zielonym w przypadku półek, zielonym ozdobnym w przypadku tyłu choinki).

Posłowie ;)
Wiem, że powyższy opis wydaje się niezrozumiały, być może nieczytelny dla kogoś, kto tylko to czyta, aby czytać. Natomiast jeśli weźmiecie się za przygotowanie i sklejenie poszczególnych elementów wszystko stanie się jasne. Macie o tyle łatwiej, że dostaliście tę oto podpowiedź, jak taki kalendarz zrobić. Ja musiałam kombinować sama, dlatego to trwało tak długo i dlatego poleciało tyle "cholera jasna!", haha :)
Pozdrawiam

Aha! jeśli ktokolwiek kiedykolwiek zrobi podobny kalendarz na podstawie mojego kursu pochwalcie się proszę i podlinkujcie moim opisem. Dziękuję :)

5 komentarzy:

  1. Jest po prostu świetny ! w tym roku zrobiłam mojej drugiej połówce kalendarz adwentowy - choinka z gałązek z 24 pierniczkami, ale na przyszły już mam pomysł!! :D
    no i pewnie poleci o kilka choler mniej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny kurs, szkoda tylko ,że człowiek ma tak mały czasu ,żeby takie fajne pomysły zrealizować, przydałoby się jeszcze kilka godzin do doby :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pełen szacunek, napracowałaś się przeogromnie! Efekt super!

    OdpowiedzUsuń
  4. WOW! Kupa roboty, ale warto dla takiego efektu!

    OdpowiedzUsuń
  5. 40 year-old Speech Pathologist Alessandro Becerra, hailing from Saint-Hyacinthe enjoys watching movies like Bright Leaves and 3D printing. Took a trip to Gondwana Rainforests of Australia and drives a Ferrari 340 MM Competition Spyder. zobacz tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń